The Black Stag logo

Visuele identiteit

Breng de reis in kaart voordat je de reis maakt.

Saaie producten of diensten bestaan niet. Een merk dat gefocust is weet precies wat het is, waarom het anders is dan anderen en waarom mensen het willen hebben.

Een visuele identiteit is de grafische uitdrukking van een merk, die bestaat uit elementen zoals het logo, kleurenpalet, typografie en grafische stijl. Het vormt de visuele representatie van de waarden, persoonlijkheid en boodschap van een merk. Door een consistente en herkenbare visuele identiteit te creëren, kan een merk een sterke en blijvende indruk achterlaten bij zijn doelgroep en een samenhangende ervaring bieden over verschillende communicatiekanalen. Dit is essentieel voor het opbouwen van merkherkenning en het aantrekken van de juiste doelgroep.

Je hebt een idee voor een nieuw bedrijf, product of dienst. Al snel daarna is de naam hiervoor een feit, maar dan? Een logo is de belangrijkste uiting van je bedrijf (product of dienst). Je hebt tenslotte maar één kans om een eerste indruk te maken! Een goed logo heeft een hoge herkenbaarheidsfactor, is uniek en is flexibel inzetbaar. Naast een sterk logo is de huisstijl een groot onderdeel van je zakelijke identiteit, die consequent doorgevoerd moet worden naar een website, visitekaartjes, et cetera.

Het wordt steeds belangrijker om je te laten zien als bedrijf. De uitstraling van je bedrijfspand of winkel is daarbij essentieel. Je kan signing op verschillende manieren inzetten. Denk bijvoorbeeld aan verlichte gevelreclame of kleed je pand aan door middel van vlaggen of banieren. Maar ook een logozuil met huisnummer of bewegwijzering is een mooie en vaak waardevolle toevoeging voor bezoekers en klanten. Signing is meer dan alleen buiten reclame. Ook binnen kan je je kantoor meer beleving geven. Denk bijvoorbeeld aan de aankleding van wanden door middel van viusals of het bestickeren van glas.

Een auto of bedrijfsbus beletteren is een effectieve manier om op te vallen en de aandacht op je diensten te vestigen. The Black Stag zorgt voor een trendsettende reclameboodschap zodat je ook onderweg je naamsbekendheid vergroot. De kracht van een autoreclame zit niet per definitie in het formaat ervan, een autobelettering kan uitgevoerd worden van subtiel of discreet tot heel opvallend met grote full color afbeeldingen. The Black Stag helpt je van idee tot realisatie om je bedrijfsidentiteit te vertalen naar een passende of opvallende autobelettering.

Rebranding is een grondige herziening van je merkidentiteit. Dit kan variëren van een simpele naamswijziging tot een volledige revisie van je merk, waarbij de visie, missie, merkwaarden en de uitstraling opnieuw vormgegeven worden. Doe anders eens een stap achteruit en kijk eens kritisch naar je huidige merkidentiteit. Past deze nog bij wie jij bent als ondernemer? Met rebranding kan een merk weer relevant worden, een nieuwe doelgroep aanspreken, of het bedrijf een nieuwe richting te geven.

Hoe werkt The Black Stag?

Het ontwerpproces in vier stappen

01. Afspraak (op locatie of online)open

02. Eerste ontwerpfaseopen

03. Definitief ontwerpclose

Zodra het ontwerp volledig naar wens is, maken we de kaart definitief. Jullie leveren de juiste teksten en gegevens aan, en we werken het ontwerp tot in de puntjes uit. Jullie moeten natuurlijk wel 100% tevreden zijn met het resultaat.

04. Betaling en productieopen

Hoe werkt The Black Stag?

Cases

Succesverhalen

Bekijk meer werk